Slik setter du opp en Meta Business Suite-konto for bedriften din

Er du på utkikk etter en mer effektiv måte å administrere markedsføringen av bedriften din på Facebook & Instagram? I dette blogginnlegget vil vi vise deg hvordan sette opp en Meta Business Suite-konto, legge til virksomhets ressurser og gi tilgang til teammedlemmene dine.

Men hvorfor skal du sette opp en Meta Business konto? Med en Meta business-konto får du bedre oversikt over din konto, kan effektivisere annonseringen og få bedre innsikt og rapportering på dine Instagram og Facebook kontoer. I tillegg gir en Meta business-konto deg fleksibilitet og skalerbarhet når det gjelder annonsering, og forbedrer samarbeidet og kommunikasjonen i teamet ditt. Les videre for å lære mer om hvordan du kan sette opp en Meta business-konto.

Trinn 1: Opprett din Meta Business Suite-konto

Trinn 1: Opprett din Meta Business Suite-konto

Besøk business.facebook.com og klikk på "Opprett konto"-knappen.

Logg på med din personlige Facebookkonto eller registrer deg for en ny konto hvis du ikke har en.

Skriv inn bedriftsnavnet ditt, navnet ditt og bedriftens e-postadresse.

Trykk på "Send" og bekreft e-postadressen din. Vær oppmerksom på å bekrefte e-postadressen din så snart som mulig, slik at du kan fortsette videre.

Trinn 2: Legg til bedriftens Meta kontoer

Naviger til Innstillinger-menyen nederst til venstre på siden.

Klikk på “Kontoer” også "Sider" og se de eksisterende sidene på kontoen din.

 

Trinn 2: Legg til bedriftens Meta kontoer

Velg mellom Facebook-side, Instagram-konto, WhatsApp-konto, annonsekontoer, apper og kreative bedriftsmapper.

Trinn 3: Legg til bedriften sin Facebook-sider og Instagram-konto

For å legge til en Facebook-side, klikk "Legg til eiendeler" og velg "Facebook-side".

Velg mellom å opprette en ny side, gjøre krav på en eksisterende side eller be om tilgang til andres side.

Hvis bedriften din har en Instagram-konto knyttet til Facebook-siden din, blir den lagt til automatisk.

Logg på Instagram-kontoen til bedriften for å fullføre prosessen.

Har du allerede falt av, Affinitet kan gjøre dette for deg, ta kontakt idag

 

Trinn 4: Legg til en annonsekonto

Klikk på “Bedriftsinnstillinger“ nederst til venstre. Velg “konto” også annonsekontoer i venstre meny.

Klikk "+ Add" øverst til høyre og velg blant fire alternativer:

1. "Lag en ny ad bruker": Opprett ny annonsekonto med navn, tidssone og valuta.

2. “Tilordne Partner": Knytt eksisterende annonsekonto til Business Manager ved å oppgi konto-ID.

3. "Legg til personer": Gi partner tilgang til annonsering ved å oppgi partnerens Business Manager-ID.

 

Trinn 5: Legg til kollegaene dine

Trinn 5: Legg til kollegaene dine

Gå til «Personer»-fanen og klikk på «Legg til personer». Skriv inn teammedlemmets e-postadresse og velg mellom ansatt-tilgang eller administratortilgang.

 

Trinn 6: Konfigurer innstillinger

Scroll ned til "Bedriftsinformasjon". Fyll ut bedriftsinformasjonen din, inkludert adresse, telefonummer, organisasjonsnummer og andre relevante detaljer.

Aktiver tofaktorautentisering for ekstra sikkerhet.

Trinn 6: Konfigurer forretningsinnstillinger

Ved å følge disse trinnene vil du ha en fullt funksjonell Meta Business Suite-konto som vil hjelpe deg med å administrere virksomhetens eiendeler og teammedlemmer effektivt. Dette verktøyet forener alle dine Meta-ressurser, noe som gjør det enklere å kontrollere bedriftens tilstedeværelse og vekst på sosiale medier.


 

Trinn 7: Sikkerhet

Her er noen tips for å øke sikkerheten på din Meta Business Manager-konto:

2 trinns verifisering: Sørg for at alle har medlemmene i din konto har 2 trinns verifisering.

Sterkt passord: Bruk et sterkt passord. Dette bør være en kombinasjon av store og små bokstaver, tall og spesialtegn. Passordet bør være unikt for denne kontoen.

Deling av passord: Aldri del påloggingsinformasjonen din med noen, selv om de hevder å være fra Meta. Meta vil aldri be om denne informasjonen.

Begrens tilgang: Bare gi tilgang til personer som trenger det. Hvis noen forlater organisasjonen, sørg for å fjerne tilgangen deres umiddelbart.

Regelmessige sikkerhetsgjennomganger: Gjør regelmessige sikkerhetsgjennomganger for å sjekke hvilke enheter og steder kontoen din blir tilgang fra.

Oppdater programvare: Hold enhetene og nettleserne du bruker for å få tilgang til Meta Business Manager oppdatert. Dette hjelper deg å være beskyttet mot de nyeste sikkerhetstruslene.

NB: Meta endrer konstant på oppsettet sitt inne på Meta Business suite, ta kontakt hvis det er noe du er usikker på.


Er du lei av stillestående resultater og føler dere stagnerer? Affinitet er her til å hjelpe deg med å bryte gjennom barrierer og oppnå nye høyder! Sammen vil vi utvikle en personlig plan for suksess som er i tråd med dine unike mål og visjon. Ta Kontakt med oss idag for en hyggelig og uformell prat.








Forrige
Forrige

Tribal Marketing

Neste
Neste

4 tips for å lykkes med digital markedsføring i 2023