Båter i Sjøen
Utfordring: Båter i Sjøen ønsket å øke synligheten og salget av billetter i forkant av arrangementet. De hadde som mål å forbedre synligheten for utstillere og selve utstilleropplevelsen, samt sikre en vellykket begivenhet på Aker brygge.
Løsning:
Utvidet annonseringsperiode: Vi utvidet annonseringsperioden på Facebook og Instagram betydelig i forhold til tidligere år for å bygge opp interesse over tid.
Søk-annonser på Google: Vi supplerende sosiale medier-annonseringen med søk-annonser på Google for å fange opp personer som aktivt søkte etter informasjon om arrangementet.
Variert Innhold: For å unngå annonseutmattelse, endret vi jevnlig innholdet i annonser, inkludert bilder og videoer, for å holde målgruppen engasjert.
Resultater:
Flere billetter ble solgt i forkant av arrangementet enn noen gang tidligere.
Utstillerne opplevde større synlighet enn noensinne, noe som var viktig for arrangementets videre suksess.
Ved å utvide annonseringsperioden, kombinere sosiale medier- og søk-annonsering, og ved å variere innholdet, oppnådde Båter i Sjøen økt synlighet og billettsalg. Dette var avgjørende for å forbedre arrangementet og gi utstillerne en mer positiv opplevelse.