Affinitetsindeksen

Affinitetsindeksen benyttes som en måling av hvordan din målgruppe og dine produkter eller tjenester passer sammen. Ved å starte vårt samarbeid med å definere tilstanden til din bedrift eller produkt, dannes et godt grunnlag for videre arbeid.


Som en strategisk partner vil vi utarbeide din affinitetsindex mellom ditt produkt og din målgruppe. Mellom din strategi og resultater. Mellom din virkelighet og kundens oppfattelse. Affinitet er et begrep som brukes for å beskrive en naturlig tilbøyelighet eller en følelse av tilknytning mellom to eller flere ting.

Dette kan være en fysisk tilknytning, som den kjemiske affiniteten mellom to stoffer, eller en mer abstrakt følelse av likhet eller tilhørighet.
Navnet Affinitet representerer vårt fokus på å bygge langsiktige relasjoner med kundene våre. Vårt mindset bygger på det at suksess på nett både kan gjelde kortsiktig vekst, men også det å bygge en merkevare og en tilhengerskare som vil fortsette å støtte bedriften over tid.

Vi ønsker alltid å jobbe dypt strategisk for å gjøre en best mulig Analyse, Strategi, Handlingsplan og Gjennomføring.I markedsføring refererer affinitet til en tilbøyelighet eller preferanse for et produkt eller en tjeneste hos en definert gruppe mennesker.

Eksempler på dette er faktorer som alder, kjønn, interesser, demografi og tidligere kjøpshistorikk. Vi kan dermed hjelpe bedrifter med å målrette annonsering og markedsføring mot relevante målgrupper. Derfra jobber vi etter en lean metode og analyserer kontinuerlig resultat, mot plan, strategi og mål for videre arbeid.